Czy w salonie kosmetycznym potrzebuję komputera?

wtorek, czerwca 07, 2016

Dzień pracy w salonie rozpoczynam od założenia śnieżnobiałego fartucha, wypicia gorącej herbaty i dokładnego przeanalizowania kalendarza wizyt. Za każdym razem gdy próbuję rozczytać pisane w pośpiechu zapisy lub orientuję się, że na jedną godzinę zapisanych jest za dużo osób - zastanawiam się nad wprowadzeniem bardziej nowoczesnej formy zarządzania salonem kosmetycznym niż tej opartej jedynie o notes :) . Obawiałam się trudności w obsłudze oraz ilości czasu potrzebnego na wdrożenie i wprowadzenie wszystkich informacji. Mam świadomość, że wiąże się to z dodatkowym kosztem, z drugiej strony taki pomocnik zdecydowanie usprawni moją pracę.

Znalazłam program oferujący bezpłatny, 14-dniowy okres próbnySpróbuję! Weszłam na www.versum.pl i zarejestrowałam się. Wystarczyło tylko, że podałam e-mail, nr telefonu, wymyśliłam hasło i już mogłam korzystać z programu.

Miłym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że nie muszę niczego instalować na swoim komputerze. Aby skorzystać z programu wystarczy być online. Dane są przechowywane w chmurze. Jest to korzystne ponieważ  do Versum mogę logować się również poprzez tablet i telefon komórkowy z dowolnego miejsca – z domu, w drodze do pracy, czy z podróży. Pracownicy też mogą łatwo sprawdzać grafik na interesujący ich dzień.


Wprowadziłam dane adresowe salonu. Następnie informacje o pracownikach. Każdemu z nich dodałam zdjęcie oraz krótki opis. Wybrałam czarno- białe fotografie, aby wyglądały stonowanie i elegancko. Jesteśmy zgranym zespołem, więc zależało mi na tym, abyśmy prezentowały się jednolicie.
Gdy klientka będzie umawiała się na wizytę przez internet, po zdjęciu łatwo wybierze osobę wykonującą zabieg.

Później uzupełnię dokładny opisu salonu i dodam logo. Coraz więcej osób przed przyjściem do salonu chce zapoznać się z nim na spokojnie, więc trzeba zamieścić te informacje. Klienta interesuje oferta, cennik i czas trwania zabiegów. Po podjęciu decyzji zarezerwuje dogodny, wolny termin i wybierze pracownika wykonującego zabieg.

Bardzo przydatną funkcją jest kalendarz wizyt. Na początku wpisałam godziny pracy salonu. Wszystko jest czytelne - dodawanie, usuwanie i edytowanie wpisów jest bardzo proste i działa intuicyjnie. W każdej chwili szybko mogłam powrócić do strony głównej klikając przycisk Versum w lewym górnym rogu.


W Versum, do planowanego zabiegu, mogę poza pracownikiem określić również stanowisko pracy oraz potrzebną aparaturę. To dla mnie ważne zwłaszcza teraz, w trakcie sezonu. Mam trzy fotele i dwa stanowiska do mani/pedi więc muszę tak zaplanować wizytę, żeby wszystko było dostępne w danym momencie.
Trzeba to odpowiednio ustawić w programie. Przy okazji postanowiłam sprawdzić jak działa wsparcie techniczne więc skorzystałam z opcji pomocy :).

Sympatyczny pan Andrzej pokazał mi jak wszystko poustawiać. Przebieg konsultacji wyglądał w ten sposób, że oprócz komunikacji głosowej widziałam na ekranie swojego komputera gdzie i co należy kliknąć i wpisać, a wszystkie te działania przeprowadzane były od razu bezpośrednio na moim koncie. To bardzo wygodna, szybka i efektywna forma wsparcia. Po kilku chwilach wszystko było gotowe.

Okazało się, że w Versum wystarczyło wprowadzić tzw. ZASOBY, np. „Stanowisko Manicure 1”, „Frezarka”, „Wanienka”. Następnie w usłudze „manicure” przypisać potrzebne do zabiegu zasoby. Od tej pory system automatycznie będzie tym zarządzał – mam to z głowy :) .

Warto było skontaktować się z konsultantem, ponieważ dowiedziałam się, że nie muszę samodzielnie wprowadzać cennika i bazy danych klientów. Firma może zrobić to za mnie.

Na razie jak widzisz jestem na początku mojej drogi do unowocześnienia salonu, wprowadziłam pracowników, cennik i klientów. Poszło łatwo :)

Kolejne opcje, które chcę uruchomić to wykorzystanie Versum do obsługi klienta oraz prowadzenia działań marketingowych.

Trzymaj kciuki, dam znać jaki mi poszło :)


więcej informacji o programie znajdziesz na: versum.pl



Podobne posty

3 komentarze

Subskrybuj