Czy w salonie kosmetycznym potrzebuję komputera?
wtorek, czerwca 07, 2016
Dzień
pracy w salonie rozpoczynam od założenia śnieżnobiałego
fartucha, wypicia gorącej herbaty i dokładnego przeanalizowania
kalendarza wizyt. Za każdym razem gdy próbuję rozczytać pisane w
pośpiechu zapisy lub orientuję się, że na jedną godzinę
zapisanych jest za dużo osób - zastanawiam się nad wprowadzeniem
bardziej nowoczesnej formy zarządzania salonem kosmetycznym niż tej
opartej jedynie o notes :) . Obawiałam się trudności w obsłudze
oraz ilości czasu potrzebnego na wdrożenie i wprowadzenie
wszystkich informacji. Mam świadomość, że wiąże się to z
dodatkowym kosztem, z drugiej strony taki
pomocnik zdecydowanie usprawni moją pracę.
Znalazłam
program oferujący bezpłatny, 14-dniowy
okres próbny. Spróbuję! Weszłam
na www.versum.pl i
zarejestrowałam się. Wystarczyło tylko, że podałam e-mail, nr
telefonu, wymyśliłam hasło i już mogłam korzystać z programu.
Miłym
zaskoczeniem był dla mnie fakt, że nie
muszę niczego instalować na swoim komputerze. Aby
skorzystać z programu wystarczy być online. Dane są przechowywane
w chmurze. Jest to korzystne ponieważ do Versum mogę
logować się również poprzez tablet i telefon komórkowy z
dowolnego miejsca – z domu, w drodze do pracy, czy
z podróży. Pracownicy też mogą łatwo sprawdzać grafik na
interesujący ich dzień.
Wprowadziłam
dane adresowe salonu. Następnie informacje o pracownikach. Każdemu
z nich dodałam zdjęcie oraz krótki opis. Wybrałam czarno- białe
fotografie, aby wyglądały stonowanie i elegancko. Jesteśmy zgranym
zespołem, więc zależało mi na tym, abyśmy prezentowały się
jednolicie.
Gdy
klientka będzie umawiała się na wizytę przez internet, po zdjęciu
łatwo wybierze osobę wykonującą zabieg.
Później
uzupełnię dokładny opisu salonu i dodam logo. Coraz więcej osób
przed przyjściem do salonu chce zapoznać się z nim na spokojnie,
więc trzeba zamieścić te informacje. Klienta interesuje oferta,
cennik i czas trwania zabiegów. Po podjęciu decyzji zarezerwuje
dogodny, wolny termin i wybierze pracownika wykonującego zabieg.
Bardzo
przydatną funkcją jest kalendarz
wizyt. Na początku wpisałam godziny pracy salonu.
Wszystko jest czytelne - dodawanie, usuwanie i edytowanie wpisów
jest bardzo proste i działa intuicyjnie. W każdej chwili szybko
mogłam powrócić do strony głównej klikając przycisk Versum w
lewym górnym rogu.
W
Versum, do planowanego zabiegu, mogę poza pracownikiem określić
również stanowisko pracy oraz potrzebną aparaturę. To dla mnie
ważne zwłaszcza teraz, w trakcie sezonu. Mam trzy fotele i dwa
stanowiska do mani/pedi więc muszę tak zaplanować wizytę, żeby
wszystko było dostępne w danym momencie.
Trzeba
to odpowiednio ustawić w programie. Przy okazji postanowiłam
sprawdzić jak działa wsparcie techniczne więc
skorzystałam z opcji pomocy :).
Sympatyczny
pan Andrzej pokazał mi jak wszystko poustawiać. Przebieg
konsultacji wyglądał w ten sposób, że oprócz komunikacji
głosowej widziałam na ekranie swojego komputera gdzie i co należy
kliknąć i wpisać, a wszystkie te działania przeprowadzane były
od razu bezpośrednio na moim koncie. To bardzo wygodna, szybka
i efektywna forma wsparcia. Po kilku chwilach wszystko było gotowe.
Okazało
się, że w Versum wystarczyło wprowadzić tzw. ZASOBY,
np. „Stanowisko Manicure 1”, „Frezarka”, „Wanienka”.
Następnie w usłudze „manicure” przypisać potrzebne do zabiegu
zasoby. Od tej pory system automatycznie będzie tym zarządzał –
mam to z głowy :) .
Warto
było skontaktować się z konsultantem, ponieważ dowiedziałam się,
że nie muszę samodzielnie wprowadzać cennika i bazy danych
klientów. Firma może zrobić to za mnie.
Na
razie jak widzisz jestem na początku mojej drogi do unowocześnienia
salonu, wprowadziłam pracowników, cennik i klientów. Poszło łatwo
:)
Kolejne
opcje, które chcę uruchomić to wykorzystanie
Versum do obsługi klienta oraz prowadzenia działań marketingowych.
Trzymaj
kciuki, dam znać jaki mi poszło :)
więcej informacji o programie znajdziesz na: versum.pl
4 komentarze
W dzisiejszych czasach człowiek ma tyle spraw na głowie, że dobre aplikacje do zarządzania czasem/zadaniami (organizery) są przydatne, a już przy prowadzeniu biznesu - niezbędne. Zarządzanie to podstawa.
OdpowiedzUsuńNie wiem czy to u mnie błąd czy coś poszło nie tak, ale mi niestety odnośnik do Waszego salonu nie zadziałał :( Uważam jednak, że takie udogodnienia dla klientów są bardzo ważne. W szczególności w perspektywie rosnącej konkurencji i faktu, że klienci szukają teraz bardzo wygodnych rozwiązań i czegoś co pozwoli oszczędzić czas. Super pomysł :)
OdpowiedzUsuńUważam, że komputer jest potrzebny nawet u kosmetyczki!
OdpowiedzUsuńA podstawowe wyposażenie skąd? Tutaj - https://www.amart.pl/ ? Czy macie jeszcze coś innego, sprawdzonego?
OdpowiedzUsuń