Sprawny marketing w salonie kosmetycznym i fryzjerskim
niedziela, lipca 10, 2016
Miesiąc
temu wprowadziłam w swoim salonie nowoczesne oprogramowanie do
zarządzania VERSUM. Rezygnacja z tradycyjnego kalendarza i wdrożenie
pracowników to było wyzwanie – ale nie tak trudne jakby się
mogło na początku wydawać. Tutaj znajdziesz moje pierwsze wrażenia
z 14-dniowego darmowego testowania oprogramowania:
Pora
na kolejny krok – wykorzystanie programu do działań
marketingowych.
Prowadząc
salon kosmetyczny skupiam się głównie na zachowaniu najwyższej
jakości usług, ciągłej edukacji i poszukiwaniu nowych rozwiązań
oraz tworzeniu dobrej atmosfery wśród klientów i pracowników.
Działania marketingowe, na które już nie pozostawało mi zbyt
wiele czasu, niestety miały charakter drugoplanowy.
W
związku z tym po rozmowie z konsultantem VERSUM postanowiłam
wypróbować bardziej zaawansowane opcje programu.
Pomyślałam,
że zautomatyzowanie czynności, na które nie starcza mi czasu, to dla
mnie doskonałe rozwiązanie.
W
programie wybrałam opcję DODATKI – gwiazdka w lewym dolnym rogu.
Na początek spróbowałam wszystkich darmowych, płatne na razie
testuję za darmo w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Przedstawię
Ci te, które na tym etapie uważam za szczególnie przydatne:
BONY
Od
kilku
lat oferuję klientom możliwość zrobienia prezentu najbliższej
osobie w formie zabiegu kosmetycznego lub fryzjerskiego. Decyzja o
zakupie vouchera to nie tylko okazja na pozyskanie nowego klienta,
ale przede wszystkim najlepsza rekomendacja dla salonu. Najczęściej
obdarowywana jest nimi mama, siostra lub babcia mojej klientki. Tak
więc wykup bonu to wyraz dużego zaufania.
Do
tej pory korzystałam z tradycyjnego zeszytu - wpisywałam rodzaj
zabiegu, kwotę, imię i nazwisko osoby oraz datę zakupu vouchera.
Teraz wypróbowuję nowoczesną formę zarządzania bonami. Na
szczęście do programu mogę wprowadzić zakupione dawniej vouchery!
Stworzyłam kilka szablonów bonów określając ich nazwę, rodzaj
usługi lub produktu oraz wartość. Ustawiam też datę ważności:
do konkretnej daty, na określony czas (3mc - 5lat) lub bezterminowo.
W wersji „zeszytowej” bardzo utrudnione było określenie stanu
wykorzystania bonów. W VERSUM mogę łatwo, na bieżąco monitorować
ilość aktywnych bonów, zrealizowanych oraz tych przeterminowanych.
Bardzo
spodobała mi się możliwość zindywidualizowania bonu
poprzez wprowadzenie dedykacji np. „Dla Kochanej Mamy w dniu jej
urodzin”.
MARKETING
AUTOMATYCZNY
To
dla mnie zupełna nowość. Jest to rodzaj aplikacji, która
automatycznie wysyła wcześniej zaprojektowaną wiadomość tekstową
do klienta w określonym czasie. Mam tutaj kilka możliwości
zbudowania trzech typów kampanii SMS-owej:
1)
„Dbaj o pierwsze wrażenie” - jest to trzyetapowa komunikacja po
1/28/58 dniach od wizyty adresowana do nowych klientów, których
zachęcam do kolejnych odwiedzin w salonie
2)
„Zaoferuj więcej” - celem komunikacji jest przedstawienie
wracającemu klientowi oferty nowych usług i produktów z których
jeszcze nie korzystał
3)
„Nie trać klientów” - celem tej kampanii jest skontaktowanie
się z osobami, które już od długiego czasu nie odwiedzały salonu
Przy
pierwsze wizycie trzeba zapytać klienta, czy chce otrzymywać od nas
wiadomości. Każdy ma określone upodobania – jedni wolą
komunikację e-mail, inni sms. Co ważne, wiadomości są w formie
wygodnego szablonu, ale można go dowolnie zmieniać.
Zainteresowała
mnie opcja „Wizyta cykliczna”. Gdy prowadzę kurację skóry
dotkniętej trądzikiem młodzieńczym lub różowatym, anti-ageing
czy zabiegi wybielające - najważniejsze dla uzyskania efektu
kuracji jest jego regularne powtarzanie w określonych odstępach
czasu. Wysyłanie wiadomości przypominającej motywuje klienta do
kolejnej wizyty. W ten sposób marketing przynosi konkretną korzyść
klientowi.
Tego
typu komunikacja jest bardzo trudna bez wykorzystania oprogramowania
nie da się w rozsądnym czasie przeanalizować częstotliwości
wizyt każdego klienta w salonie i przygotować dla niego
indywidualny komunikat.
PROGRAM
LOJALNOŚCIOWY
Jeśli
chodzi o moje preferencje to nie polecam stosowania promocji typu -20
% na usługi. Jeśli regularnie oferujesz jedynie zniżki obniżasz
wartość swoich usług, zmniejszasz dochody i przyzwyczajasz do
czekania na promocję. Nie zyskujesz lojalnego klienta zadowolonego z
twoich usług, a jedynie „łowcę promocji”. Może się nawet
okazać, że osoby planujące skorzystać z twoich zabiegów będą
wyczekiwały momentu promocji i odwlekały przyjście do salonu.
Jeśli
chcę zastosować zniżki wolę skierować je do stałych klientów,
którzy często odwiedzają salon i korzystają z wielu zabiegów.
Teraz mogę wykorzystać do tego celu dodatek „Program
lojalnościowy”. Pomaga on zadbać o relacje z kluczowymi
klientami. Otrzymują oni punkty, które mogą wymieniać na nagrody
(np. bon zniżkowy, darmowy zabieg lub indywidualnie dobrany
kosmetyk).
VERSUM
automatycznie przyznaje punkty za dane usługi, przechowuje dane o
punktach i nagrodach. Klienta informuje o zdobytej ilości punktów
lub uzyskanej nagrodzie. Natomiast ja otrzymuję szczegółowe
informacje dotyczących rezultatów programu lojalnościowego. W ten
sposób mogę sprawdzić, czy faktycznie gra jest warta świeczki :)
Z
działań marketingowych wybieram te, które zwiększają lojalność
i przywiązanie moich klientów.
Promocja
salonu to działania pochłaniające dużo czasu. Dlatego szukam
ciekawych rozwiązań, które ułatwią mi pracę. Dzięki temu
zyskuję czas i energię, którą mogę wykorzystać na rozwój
swojego salonu.
Więcej informacji o programie znajdziesz na: VERSUM.PL
Więcej informacji o programie znajdziesz na: VERSUM.PL
1 komentarze
Postagem maravilhosa amei, tenha uma semana abençoada.
OdpowiedzUsuńBlog: https://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br
Canal:https://www.youtube.com/watch?v=DmO8csZDARM